Aktuálne sa v tuneli realizujú práce na položení obrubníkov a
štrbinových žľabov, počas jesene sa začne s betonážou vozovky v tuneli. "Výstavbu
tunela má pod palcom 135 pracovníkov, celkovo na stavbe diaľničného
úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh pracuje denne vyše 600 ľudí," priblížila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Primárne ostenie bolo podľa diaľničiarov realizované ihneď po razení. Na
výstuž sa nastriekal betón a takýmto spôsobom sa dočasne, na niekoľko
týždňov, zabezpečila stabilita výrubu. Ako definitívna úprava sa buduje
sekundárne ostenie. Spoločne s hydroizolačnou vložkou sa zaistí ochrana
pred pôsobením vody po celú životnosť tunela. "Vďaka rýchlejšiemu postupu razenia bolo možné začať práce na sekundárnom ostení s dvojmesačným predstihom," ozrejmila Žgravčáková.
Tunel Prešov bude dlhý 2244 metrov, dvojrúrový s jednosmernou premávkou v
každej rúre. Jeho súčasťou budú dva núdzové zálivy a osem priečnych
prepojení. Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.
Diaľničiari podotkli, že okrem prác na tuneli Prešov napredujú aj práce
na mostoch. Budujú sa podperné skruže mostoviek, betónujú sa nosné
konštrukcie mostov a piliere. Zmluvné ukončenie výstavby D1 Prešov,
západ - Prešov, juh je naplánované na leto 2021.
Funkciou 7,87 kilometra dlhého diaľničného úseku D1 Prešov, západ -
Prešov, juh má byť zaistenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného
napojenia s najvyššou úrovňou komfortu. Ako dodala NDS, aktuálne celý
objem dopravy prechádza po cestách mesta Prešov, čo so sebou prináša
negatívne vplyvy na život obyvateľov aj životné prostredie.